livet på den pinne..

jaha då var man tillbaka..jag vet att ni sakna mig otroligt mycke.. :D vem fan gör inte dt liksom..
på riktigt de är ju en orkan ute alltså trodde jag skulle blåsa bort idag. när jag var duktig och putsade alla fönster på terra cotta lite duktig. men när jag stod där blev de nästan kul, hade fan tävling med mig själv. jag vann hela tiden, det som är tjusningen med egna tävlingar. men när jag drog skrapan tänkte jag älskar, älskar inte de var ju några rutor, men hur sluta de? älska lr inte?! det vet bara jag lr? om jag inte tappa bort mig på halv vägen?! ;)

men åter till dagens viktiga livet på en pinne. jag tänkte ju testa på det livet.. idag när jag kom hem hoppa jag upp i trädet lr på pinnen.. och börja kvittra glatt för nu är ju sommaren här lr?! mitt i mitt glada kvitter kommer en flaska sussande förbi mitt huvud. tydligen är de inte så populärt med fågelkvitter bland oss vanliga dödliga.. så jag flög vidare till nästa gren, tänkte jag testa igen.. ne vad fan händer då jag får en stor fågelskit mitt i nyllet, tydligen hade jag trampat nån liten arg blåfink på "tårna" de var liksom hans gren.. så efter detta blev jag som lite nerdstämd varken människorna gilla mig och även utstött från fåglarna :S då ser jag min räddning en stege på husväggen där jag tänkte där hänger jag en stund hinner inte mer än börja kvittra lite kommer en elak snubbe och skriker och vifta med en luft pistol.. jag tänker bäst att flyga min kos nu medans jag har livet i behåll.. medans jag flyger min väg här jag han mutra, käften fågel jävel jag försöker att sova.. så av detta har jag lärt mig de fan inte lätt att vara fågel så nästa gång jag muttra på morgonen om fågelkvitter ska jag tänka, de fan inte lätt att leva livet på en pinne heller...

    


Sen hörde jag att terroristen som härjar här på bruket har fått nys om att jag har outa han i min blogg så nu är han argare än någonsin.. han har till och med dumpa sitt fordon så han inte ska höras för mycke. han gömmer sig bakom stenar och träd.. sist jag såg hon var de bakom ett elskåp.. och han gav mig ett sådan hånflin att jag blev tvungen att smyga min väg...




sen måste ju även ta upp de här igen med mode grejer.. alla kör ju sin grej dagens outfit.. jaja tänkte jag, jag vill ju knappast vara sämre.. och jag vet att ni är sjukt nyfiken hur trendig jag är.. och ja jag vet att alla ni vill se ut som mig, gå som mig, vara mig.. bara för att jag är så sjukt trendig.. vilket fall som helst här kommer de...
den nyaste tunikan är kamoflage och urtvättad jävulskt snygg till en ute kväll på byn.. sen ha jag sjukt snygga "uggs" till vem bry sig att de är sommar liksom? svamp på fötterna har väl ingen dött av?  sen ett par snygg strumpbyxor  med ett par sjukt snygga "hotshorts" till, med svennebanan på rumpan.. sen sist med inte minst ett sjukt gulligt hår band med en rosett på som är rosa som pricken på i:et..
jag mena hur trendig är jag inte.. nu vet jag att alla kommer köra den här outfiten i helgen.. men glöm inte vem som outade den först...
   

ja de var nog allt för idag...fast vänta får ju inte glömma vår ärade vän svampbob som alltid gör ett gästspel i bloggen..
 ibland kan röven vara för stor, vi känne rigen oss va?! :D
 jag under mitt glassätande idag..

aja de var nog allt.. jag vet att ni är sjukt intresserad vad morgon dagen kommer handla om, men de får nog bli en överaskning.. jag mena nånting måste ni ju längta till.. i know you love me xoxox strömberggirl....

bankonto:12,10
karmakonto: 3,5 ( ökade idag pågrunda av jag erbjöd mig putsa fönstrena lite snäll man är. sen så gjorde jag nån kåtgamgubbe glad, innan jobbet tänker jag skulle vara gott med en glass så köper mig en piggelin går snabbt att suga i sig, sätter mig på bänken och börja njuta av min glass, sitter en gubbe brevid som ger av ett jätte smile, jag ler tillbaka och säger hej.. sen efter en stund känner jag mig iaktagen gubben sitter och kolla med stora ögon och ler.. jag ger ett leende och tänker ne nu går jag till jobbet.. påväg till jobbet förstår jag vad han satt och log åt.. hajjar ni?! gott att suga på en piggelin i solskenet :D.. )

och glöm inte de viktiga "det är bara döda fiskar, som simmar med strömmen"

läste även detta på en gammal väns blogg:
"Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"..

Det var sjukt bra, och stämmer väldigt bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0